A gyújtáskapcsoló hiba jelei: mikor érdemes szakembert hívnunk?

A gyújtáskapcsoló hiba jelei: mikor érdemes szakembert hívnunk?

A gyújtáskapcsoló hiba jelei: mikor érdemes szakembert hívnunk?

 

A gyújtáskapcsoló hiba jelei bár elsőre bosszantóak lehetnek, hiszen nagy valószínűséggel már az autónk elindítása sem fog sikerülni. Viszont attól függően, hogy milyen komoly a baj, akár pár perc vagy egy elemcsere után is elhárítható a probléma. Amennyiben viszont a gyors praktikák nem működnek, érdemes szakember segítségét kérni, aki a szükséges felszerelések és szakértelem birtokában akár meglepően gyorsan is elháríthatja problémánkat.

Melyek a gyújtáskapcsoló hiba jelei?

A gyújtáskapcsoló az a szerkezet, ahova a slusszkulcsot be kell dugni a gépkocsi elindításához. Ez oldja fel a kormányzárat, bizonyos típusú autók esetén pedig engedélyezi az automata váltó használatát. Emellett kapcsolatban van az immobiliserrel is, amely csak a megfelelő jel esetén engedélyezi a gépkocsi indítását.

Emellett a másik fontos funkciója, hogy ez a szerkezet ad gyújtást és ez engedi az önindítózást is. A gyújtáskapcsoló hiba jelei közé tartozik, amikor szorul benne a slusszkulcs. Ennek akár olyan banális oka is lehet, mint valamilyen piszok vagy szennyeződés került a magába a gyújtáskapcsolóba. Ekkor lehet, hogy a szerkezet megtisztításával is elhárítható a probléma.

gyújtáskapcsoló betét hiba

Ha nem fordul el a kulcs a gyújtáskapcsolóban, akkor szintén lehet, hogy csak egy kis szennyeződésre vezethető vissza a probléma. Ekkor lehetséges egy dróttal óvatosan kipiszkálni a benne maradt piszkokat, illetve a jól bevált WD40 is használható tisztítás céljából. Eközben érdemes a kormányt jobbra balra forgatni, miközben a kulcsot is lassan mozgatjuk. Szerencsés esetben ezzel ki is tudjuk oldani a kormányzárat. Ha azonban ezek a módszerek nem működnek, akkor érdemes megbízható szakember után néznünk.

Mikor merül fel a gyújtáskapcsoló betét hiba lehetősége?

Olyan eset is előfordulhat, hogy a gyújtáskapcsoló ugyan elfordul, de nem adja rá a gyújtást vagy nem veszi le azt. Elképzelhető, hogy nem világít semmi a műszerfalon, ami arra utal, hogy nem kap elég energiát az akkumulátorból. Ha sem a fényszórók, sem az ablaktörlők nem működnek, akkor az is előfordulhat, hogy egyszerűen csak az akkumulátor merült le.

Ilyen helyzetekben azonban gyakran merül fel a gyújtáskapcsoló betét hiba lehetősége is, amikor pedig már nem tudunk mást tenni, mint szakember segítségét kérjük. Ekkor ugyanis a javításra már aligha van lehetőség, nagy valószínűséggel nincs más megoldás, mint cserélni az egész szerkezetet. Ugyanakkor további problémákkal is szembesülhetünk, például a motor lassan forog ugyan, de mégsem indul el vagy a motor normálisan felpörög, azonban fokozatosan lelassul. Ezekben az esetekben már mindenképpen szakszerű segítségre lesz szükségünk.

Sok esetben a hozzáértő kezek által ilyenkor is elindítható a gépkocsi, azonban célszerű azonnal egy szakszervíz felé venni az irányt. A gyújtáskapcsoló hiba jelei alapján már egyértelműek lesznek a szükséges teendők és ha a megfelelő alkatrészek is rendelkezésre állnak, jó esetben 1 – 2 óra alatt megoldható a probléma.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás